روش های رایج زیادی برای انجام عمل لوله بازکنی وجود دارد که تمامی این روش ها پاسخگوی نیاز شما نخواهند بود و در عین حال برخی از انها می توانند برای شما مشکل ساز شوند.

روش های غلط لوله بازکنی بسیار خطرناک بوده و اشتباه در انتخاب روش و ابزار برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب می تواند برای ساکنین زیان بار و خطر افرین شود. بیشتر این اسیب ها متوجه شما و لوله فاضلاب خواهد بود و باید از این اسیب ها جلوگیری کنید.

همچنین لوله فاضلاب محلی نیست که بخواهید روی ان ازمون و خطا انجام دهید. بنابراین باید این اسیب ها و روش های غلط بشناسید و به بهترین شکل رفع گرفتگی را عملیاتی کتید.

نکات مهم در تعیین علت گرفتگی لوله فاضلاب

زمانی شما می توانید از روش های غلط لوله بازکنی دوری نمایید که به درستی علت گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان خود را تشخیص دهید. لوله های فاضلاب بسته به نوع کاربری که دارند، دلایل گرفتگی انها متناسب نوع کاربریشان متفاوت خواهد بود.

همانطور که می دانید روش های فراوانی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب وجود دارد که ثمره ی خلاقیت برخی مشتریان و وب سایت های غیر مرتبط به رفع گرفتگی لوله ها هستند.به کار گیری هر کدام از روش ها شرایط و زمان خاص خود را طلب می کنند و در صورت مناسب نبودن شرایط می توانند جزئی از روش های غلط لوله باشند.

بسته به نوع گرفتگی و میزان رسوب موجود درون لوله فاضلاب ، عمل رفع گرفتگی نیز به مراتب سخت تر انجام خواهد شد ، به عنوان مثال در گرفتگی های ضعیف لوله سینک ظرفشویی اشپزخانه ریختن اب جوش درون لوله سینک نیز کافی است.

نکته ای مهمی که حتما باید حتی در برخورد با گرفتگی های ضعیف نیز مورد توجه داشته باشید اگر گرفتگی مکررا رخ می دهد ، چاره ی مشکل شما دستگاه فنر با فنر خواهد بود.

روش های غلط لوله بازکنی

روش های غلط رفع گرفتگی لوله فاضلاب 

روش های رفع گرفتگی خانگی و شیمیایی دو عامل تاثیر گذار در رخ دادن روش های غلط لوله بازکنی هستند که ناتوانی این روش ها در از بین بردن دلیل اصلی گرفتگی لوله فاضلاب و رخ دادن اشتباه موثر است.

در برخی مواقع مشاهده شده که عده ای از میله ی نازک و طویل برای بیرون راندن گرفتگی از لوله فاضلاب استفاده می کنند که ترک خوردن لوله بر اثر ضربه و ایجاد نم از اسیب های این روش نامناسب هستند.

تلنبه ی دستی مناسب ترین و ایمن ترین ابزار دستی و خانگی در صورت استفاده صحیح از ان می باشد.همچنین تلنبه ی دستی در تشخیص شدت و نوع گرفتگی ابزار بسیار کاربردی است.

لوله بازکن های شیمیایی و اسید هایی قوی که جدیدا شاهد استفاده ی بی رویه از انها هستیم به هیچ عنوان حتی برای گرفتگی های ضعیف نیز توصیه نمی شوند ، این گونه محلول ها برای از بین بردن رسوبات قدیمی کارایی ندارند.

اسیب جدی محلول های شیمیایی به ریه انسان ها و از بین بردن لوله فاضلاب در صورت استفاده مکرر نیز نکته ای است که در انتخاب انها باید مورد توجه قرار دهید.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب توسط افراد مجرب و ماهر می تواند ازبروز مشکلات بعدی جلوگیری نماید و فنر لوله ابزاری است که به شما در رفع گرفتگی لوله فاضلاب بدون کوچکترین اسیب کمک خواهد کرد.

بهترین راه حل برای رفع انسداد لوله فاضلاب

پیش از این با روش های غلط رفع گرفتگی لوله فاضلاب و خطرات احتمالی انها اشنا شدید. اما بهرین راه حل هایی که برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب وجود دارند، کدام ابزار یا کدام روش ها است.

شبکه فاضلاب ساختمان از بهم پیوستن لوله های زیادی در اشکال مختلف به وجود امده است. بنابراین برای رفع گرفتگی ایجاد شده باید یک برخورد موثر بین ابزار با عامل ایجاد گرفتگی برقرار شود. رفع صد در صدی گرفتگی ها در گرو ایجاد همین برخورد خواهد بود.

استفاده فنر در متراژ مختلف می تواند این برخورد را ایجاد کند و گرفتگی ها را رفع نماید. فنر درون لوله پیش می رود و می تواند تمامی بخش های ان را شامل شود با حرکت دوران یا چرخشی گرفتگی را پاک کند.

استفاده از پمپ متراکم کننده هوا نیز برای رفع گرفتگی لوله ها نیز توصیه می گردد. به دلیل اینکه این دستگاه با استفاده از فشار هوای متراکم شده گرفتگی ها را متلاشی می کند برای رفع گرفتگی ها مناسب خواهد بود.

البته این ابزارها در دسترس نبوده و استفاده از انها نیز نیاز به تجربه و تخصص دارد. ترکیدگی و شکستگی لوله های فاضلاب در نتیجه استفاده غلط از این دستگاه ها است.

بهترین راهکار جهت رفع گرفتگی لوله فاضلاب بدون ایراد

در صورتی که اولین نشانه هایی از بروز ایراد یا گرفتگی مشاهده کردید لازم است که شدت گرفتگی را تعیین کنید. برای لوله های ظرفشویی در نوع گرفتگی های ارام می توانید از اب جوش استفاده کنید.

استفاده از فنر دستی برای مواقعی که گرفتگی درون اولین زانویی است می تواند کار ساز باشد. بنابراین در موارد گرفتگی ارام یا ابتدایی این روش ها می توانند برای رفع گرفتگی بی هزینه باشند.

اما این نکته را هم باید بگوییم که گرفتگی های ارام و نرم اولیه و گذری مقدمه ای برای ایجاد یک گرفتگی شدید و ازار دهنده است. زیرا به مرور زمان و ورود فاضلاب به درون لوله ها می تواند به ایجاد گرفتگی منجر شود. 

تماس با یک مرکز خدماتی معتبر که بتواند ایراد لوله ها را به صورت تضمینی و با ابزار مخصوص انجام شود باید مورد توجه شما باشد. از ابن رو به سراغ مراکزی بروید که این امر را برای شما انجام دهند.

تخصص و مهارت نیروهای فنی و اعتبار این مراکز می تواند برای تمامی ایرادات لوله های فاضلاب موثر باشد.

مقالات مرتبط : 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *