رفع گرفتگی سیمانی،گچ و قیر لوله فاضلاب

رفع گرفتگی سیمانی،گچ و قیر لوله فاضلاب


شبکه فاضلاب ساختمانی با لوله کشی های پیچیده ای همراه شده و وظیفه انتقال فضولات و آب خاکستری را به سمت چاه فاضلاب بر عهده دارد. این خط لوله کاربری فراوانی داشته و اما گرفتگی ایرادی رایجی است که همراه انها است. لوله بازکنی را می توانیم از جمله خدمات ضروری برای انها برشمرد.
آشپزخانه، حمام، توالت و کفشور های تعبیه شده در قسمت های مختلف ساختمان از جمله مهم ترین بخش هایی هستند که لوله کشی فاضلاب در آنها صورت گرفته و در زیر ساخت های ساختمان نقش اساسی را ایفا می کنند. این شبکه فاضلاب شامل اجزایی مانند سیفون، ونت فاضلاب، لوله پولیکا یا سیمانی، اتصالات و خمش هایی مثل گلویی ها و شتری لوله ها می باشد.
برخی از مواد و فاضلاب هایی که وارد این شبکه می شوند، ممکن است در اجزایی که گفته شد اختلالاتی به وجود آورده و باعث گرفتگی مسیر فاضلاب شود و این می تواند شروع جریان یک مشکل بزرگ باشد. سیمان، دوغاب، گچ و قیر از جمله موادی هستند که موجب گرفتگی های سخت درون لوله کشی فاضلاب خواهند شد.
چگونگی گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان و مشکلاتی که برای ساکنین ایجاد خواهند کرد!
سیمان: همه ما می دانیم که در صورت خشک شدن سیمان، تمیز کردن آن از روی سطوح مختلف چقدر برایمان سخت خواهد بود. همین قضیه برای لوله های فاضلاب نیز در صورت ورود سیمان به درون این شبکه صدق خواهد کرد.

رفع گرفتگی سیمانی،گچ و قیر لوله فاضلاب

این ماده سخت ممکن است به علت بازسازی هایی که در بخش های مختلف ساختمان صورت می گیرد و در اثر بی توجهی و رعایت نکردن نکات پیشگیری کننده، می تواند وارد سیستم لوله کشی فاضلاب شده و با خشک شدن آن گرفتگی های شدیدی در مسیر فاضلاب صورت بگیرد.
این ماده ترکیبی بخاطر خاصیت چسبنده ای که دارد، ممکن است به علت دستکاری ها و اقدامات خودسرانه، در سطوح مختلف لوله ها پخش شده و مشکلات بیشتری را به بار آورد.

نحوه پیشگیری از گرفتگی لوله فاضلاب با سیمان

برای پیشگیری از گرفتگی هایی که توسط مواد و زباله های مختلف برای لوله های فاضلاب ساختمانی ایجاد می شوند، راه هایی وجود دارد که در صورت توجه و بکارگیری از آنها درصد گرفتگی و نیاز به خدمات لوله بازکنی را کاهش خواهید داد.
بطور کلی استفاده از سیمان در بخش هایی از ساختمان که نیاز به بازسازی دارند، امری عادی است. پس یکی از اقداماتی که می توان انجام دهید استفاده نکردن از فاضلاب قسمتی است که بازسازی و استفاده از سیمان در آن بخش صورت می گیرد. برای مثال اگر این عمل در حیاط شما انجام گیرد، باید کفشور حیات را مسدود کرده و تا خشک شدن سیمان، از کفشور و یا هر مسیر دیگری که ممکن است مواد سیمانی را وارد لوله کشی فاضلاب کند، بکار نگیرید.
و یا اگر این بازسازی در مسیر فاضلاب آشپزخانه و سینک ظرفشویی صورت گرفت، مکان دیگری را تا خشک شدن آن برای شستشوی ظروف خود انتخاب کرده تا باعث مسدود شدن فاضلاب آشپزخانه نشوید.

رفع گرفتگی لوله ها فاضلاب توسط سیمان چگونه است؟

در مطالب بالا راهکار برای جلوگیری از این اتفاق برای شما پیشنهاد شد و گفته شد که در صورت رعایت آنها تا حدود زیادی از گرفتگی لوله ها جلوگیری خواهید کرد. اما ممکن است به دلایل مختلف از جمله بی توجهی و اصولی انجام نگرفتن اقدامات، سیمان به درون شبکه فاضلاب ساختمانی نفوذ کرده و گرفتگی به وجود آورد. در این مواقع باید چه اقداماتی انجام داد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که رفع گرفتگی های ناشی از سیمان به مدت زمان ورود این مواد و ماندگاری که درون لوله ها داشته، بستگی دارد.
قبل از توضیح چگونگی رفع این مشکل، باید به این نکته توجه کرد که از هر گونه اقدامات خودسرانه جهت رفع گرفتگی خودداری کنید، چرا که ممکن است مواد سیمانی درون لوله در سطوح مختلف پخش شده و مشکلات را چند برابر کند.

رفع گرفتگی لوله ها فاضلاب توسط سیمان چگونه است؟
برای رفع گرفتگی های سیمانی، باید آنرا به دست یک متخصص لوله بازکنی بسپارید تا با بررسی های لازم و تشخیص عمق گرفتگی تصمیم بگیرد که با چه دستگاهی اقدام به بازکردن انسداد کند. پس با توجه به گفته قبلی متوجه شده اید که رفع انسداد مسیر فاضلاب توسط سیمان فقط با دستگاه های پیشرفته مانند ژنراتور برقی یا واتر جت امکان پذیر خواهد بود و استفاده از روش های سنتی و ابتدایی کارایی لازم را نخواهد داشت.
گرفتگی لوله فاضلاب توسط گچ و چگونگی رفع آن
گچ نوعی مصالح ساختمانی سفت کننده محسوب می شود که کاربرد های متنوعی نیز دارد. گرفتار شدن گچ از راه های مختلف درون فاضلاب و خشک شدن آن می تواند جریان تخلیه فاضلاب ساختمان شما کند تر کرده و به مرور زمان آنرا دچار گرفتگی کامل کند.
این ماده به دلیل حالت مایع اولیه و قدرت نفوذی که دارد از کوچک ترین مسیر ها می تواند وارد بخش های مختلف شبکه فاضلاب شده و گرفتگی های در سطوح مختلف به وجود آورد.
برای حل این مشکل حتما باید با شرکت های معتبر تماس گرفته و از روش های آنها برای حل این بحران استفاده کنید. این شرکت ها با بکارگیری از تجهیزات پیشرفته و نفرات مجرب شرکت خود، توانایی رفع هر گونه مسدود شدگی در لوله کشی فاضلاب را که توسط گچ به وجود آمده را دارند و این عمل را با ضمانت کامل و بدون آسیب رساندن به لوله ها برای شما انجام خواهند داد.

ورود قیر به لوله فاضلاب و مشکلات آن

قیر نیز نوعی مواد سخت کننده می باشد که در صورت حرارت دیدن و مایع شدن می تواند به سطوح مختلفی از شبکه فاضلاب نفوذ کرده و در صورت سخت شدن گررفتگی های شدیدی را در مسیر فاضلاب به وجود آورد. این نفوذ ها می تواند در اثر عایق بندی هایی که با این مواد در زیر ساخت بخش های مختلف ساختمان از جمله توالت و آشپزخانه صورت بگیرد.
گرفتگی در اثر ورود قیر و ایزوگام مایع شده به درون لوله ها با وجود اتصالات اصولی و بدون منافذ اضافی به کمترین حد خود خواهد رسید. اما در صورت رعایت نکردن این اصول و نفوذ قیر و در نهایت گرفتگی باید از تجهیزات لوله بازکنی پیشرفته از جمله دستگاه فنر استفاده کرد.
برای رفع اینگونه گرفتگی ها در قام اول از آب جوش و یا مایعات مخصوصی جهت نرم تر کردن قیر درون استفاده می کنند و سپس با استفاده از دستگاه ژنراتور برقی یا همان فنر که دارای حرکات نوسانی برای هدایت مواد مسدود کننده می باشد، عمل باز کردن لوله را انجام می دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *