رفع بوی بد فاضلاب و توالت

بوی بد فاضلاب و توالت ها فرآورده ی واکنش شیمیایی بین فاضلاب و پساب های درون لوله های فاضلاب می باشد که بوی تند و زننده ای دارند و از طریق لوله های فاضلاب یا اینکه ازطریق های مختلف به داخل ساختمان نفوذ می کنند.

با افزایش میزان ازدحام جمعیت در مناطق شهری و رشد صنعت عمران وشهر سازی دفع فاضلاب های منازل یکی از مشکلات بزرگ شهرداری های مناطق شهری می باشد که بوی بد فاضلاب و توالت ها شاخه ای از این مشکل بوده  که علاوه بر ازار، ضرر هایی برای سلامتی  انسان به همراه دارند.

امار تقاضا برای خدمات رفع بوی فاضلاب از سوی مشتریان بسیار بالا است. بنابراین برای دانستن نکات مربوط به این امر در ادامه محتوا همراه ما باشید.

امروزه شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه با روش های مختلف  اقدام به رفع بوی بد فاضلاب و توالت با تکنیک های مختلف می کنند.

دلیل بوی بد لوله های فاضلاب توالت و حمام در ساختمان ها چیست؟

بوی بد فاضلاب ها ناشی از نشت گاز های سمی همچون سولفید هیدروژن با فرمول شیمیایی (H2S) و گاز های فاضلابی به داخل ساختمان ها می باشد.که به صورت دائمی و یا لحظه ای به مشام شما میرسند این گاز ها بسته به میزان ازدحام فاضلاب ها در لوله می توانند غلیظ و یا رقیق باشند

این گاز ها در خیلی موارد بوی شبیه به تخم مرغ و یا لاشه ماهی گندیده را می دهند که می توان ان را به راحتی تشخیص داد و درمکان هایی همچون حمام،توالت و یا لوله های فاضلاب حیاط و اشپز خانه شما از لوله برای دفع فاضلاب استفاده می شود رخ می دهد.

اما همیشه نمی توانیم این بورا ملاک تشخیص چنین گاز خطرناکی قرار بدهید چراکه اگر در مدت زمان طولانی در معرض این بو قرار بگیرید حس بویای شما را تحریک کرده  و از کار می اندازد و لازم است شما به صورت دوره ای اقدام به رفع بوی بد فاضلاب و توالت نمایید که این کار تخصص شرکت های خدمات فاضلاب می باشد.

همه ما می دانیم که فاضلاب مختلفی درون شبکه لوله کشی جریان دارد و همین امر سبب می شود تا به مرور زمان دیواره لوله ها رسوب ببند. ایجاد لایه ای از فاضلاب می تواند درون لوله ها بوی بد فاضلابی ایجاد کند.

مسئله خروج بوی بد فاضلاب بستگی به نوع لوله کشی ها دارد و نمی تواند گفت که چه زمانی پس از استفاده بو خارج خواهد شود. رعایت استاندارد های لوله کشی حتی می تواند باعث شود تا هیچ وقت بوی فاضلاب خارج نشود.

اسیب های گاز های ناشی از لوله های فاضلاب منازل

همانطور که اشاره کردیم بوی بد فاضلاب های منازل ناشی از گاز سمی سولفید هیدروژن می باشد که  بست به غلظت این گاز در هوا اسیب های مختلفی به انسان می زنند این گاز در غلظت های کم  سبب ایجاد دل درد ،سرگیجه،سرفه ،سوزش چشم و تاول روی لب می شود واگر کمی این گاز غلیظ باشد سبب سوزش ریه ها، نامنظم قلب و در غلظت های بسیارشدید حتی مرگ را به همراه خواهد داشت.

خوشبختانه دراکثر موارد بوی بد فاضلاب و توالت در محدوده ی رقیق می باشند اما حفظ سلامت ساکنین ساختمان از این گاز ها حائز اهمیت می باشد. اما می بایست نسبت به رفع بوی بد فاضلاب و توالت اقدام نمایید.

بوهای بد خارج شده از درون لوله فاضلاب به هیچ عنوان قابل تحمل نیستند. رفع دائم بو از مهمترین نکاتی است که باید به سراغ انجام ان رفت. حتی در مواردی که بو به هیچ طریقی رفع نشود باید شبکه لوله فاضلاب تعویض شود و این اسیب هزینه های زیادی را به جای خواهد گذاشت.

روش های رفع بوی بد فاضلاب و توالت

همانطور که به ان اشاره کردیم رفع بوی بد فاضلاب و توالت تخصص شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه می باشد ، گروه خدماتی یاسان با تکیه بر دو دهه تجربه خود و همچنین تخصص سرویس کاران  خود در انواع روش های مختلف اقدام به رفع بوی بد فاضلاب و توالت های منازل می کند.

در تمامی این روش ها ابتدا لوله بازکن با یکی از دستگاه های تراکم هوا و یا با استفاد از دستگاه و فنر گرفتگی های احتمالی درون لوله فاضلاب را برطرف  می کند و سپس اقدام به رفع بوی بد فاضلاب و توالت می کنند.

همانطور که اشاره کردیم رسوبات و چربی عامل اصلی ایجاد بوی بد درون لوله های فاضلاب هستند. برای رفع بوی یک مکانیزم فیزیکی باید صورت گیرد تا انها را از میان برداشت. بنابراین فنر های بلند مناسب ترین روش هستند.

دوران فنر درون لوله به همراه ورد اب گرم به لوله بهترین روش برای رفع بو است. اما باید به نحوی درون لوله انها را دوران داد تا این برخورد صورت گیرد. برای اینکار با متخصصان مراکز خدماتی متخصص تماس بگیرید.

در صورتی که این روش جواب نداد باید سیفون اولیه لوله فاضلاب تعویض گردد. سیفون وظیفه دارد تا با نگهداری اب درون خود از خروج بو و جانواران فاضلابی جلوگیری کند. 

مقالات مرتبط :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *