خارج کردن اشیا قیمتی از درون لوله فاضلاب بحث مهمی است، که بیشتر مواقع از شرکت های خدماتی لوله بازکنی تقاضا می شود.

راه حل در اوردن اشیا از درون لوله فاضلاب و توالت بسیاری زیاد است. برای این کار باید ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و به کمک روش های اصولی انها را از لوله خارج کنید.

افتادن اجسام درون لوله فاضلاب اتفاقی است که در هر لحظه از زمان می تواند رخ دهد. سهل انگاری، حواس پرتی و موارد مرتبط دیگر از مهمترین دلایل چنین اتفاقی هستند.

افتادن اجسام درون لوله ها حتی ممکن است که با ارزش ترین وسیله شما باشد. افتادن انگشتر، گوشی موبایل، گردن بند، گوشواره و سایر وسایل قیمتی از جمله این موارد بوده که بسیار رخ می دهد و برای هرکسی احتمال دارد که پیش بیاید.

این رخ داد در شرایطی که لوله فاضلاب کفشور مناسب ندارد، بسیار شایع است. کفشور دارای توری می تواند از ورود اجسام بزرگ و کوچک جلوگیری کند، اما درپوش های فنری تاشو فقط می توانند اجسام سبک را نگه دارند.

استفاده از کفشور مناسب برای ورودی لوله فاضلاب، بهترین راه حل پیشگیری ازافتادن اشیا به درون لوله فاضلاب و جلو گیری از مشکلات پس از ان خواهد بود.

لوله بازکنی با فنر

نحوه در اوردن اشیا از دورن لوله فاضلاب

همانطور که اشاره کردیم اشیا مختلفی ممکن است به درون لوله فاضلاب بیفتد. بنابراین برخی از انها اگر از دسترسی خارج شدند، لازم نیست انها را بیرون بکشید، باید گرفتگی ایجاد شده را باز کرد.

1- دسته اول اجسامی هستند که اهمیت و ارزش مالی بسیار ناچیز دارند، این مورد افتادن صابون،دسته تیغ و … را به درون لوله فاضلاب و توالت شامل می شود.

همانطور که اشاره کردیم شاید این اجسام ارزشی نداشته باشند، اما بیشتر در زانویی لوله ها و تغییر مسیرها جلوی عبور فاضلاب را می گیرند و گرفتگی لوله را به همراه دارند.

لوله بازکنی در تهران با فنر، بهترین راه حل رفع گرفتگی لوله در موارد افتادن مواد جامد بی ارزش به درون لوله فاضلاب و توالت می باشد.

2- دسته دوم اشیا قیمتی که ارزش مالی بالایی دارند و یا اینکه برای صاحبش بسیار ارزشمند است. دراوردن اشیا از لوله فاضلاب در این شرایط در دستور کار قرار خواهد گرفت.

از جمله اجسامی که برای در اوردن اشیا از درون لوله های فاضلاب تقاضا می شود، شامل موارد زیر است:

  • افتادن موبایل به درون لوله فاضلاب و توالت (علاوه بر جنبه مالی ارزش اطلاعاتی نیز دارد)
  • افتادن ساعت مچی به درون لوله فاضلاب و توالت
  • افتادن انگشتر به درون لوله فاضلاب و توالت
  • افتادن طلا به درون لوله فاضلاب و توالت

روش های خارج کردن اشیا قیمتی از درون لوله فاضلاب و توالت

برای در اوردن طلا یا انگشتر از لوله فاضلاب روش های مختلفی وجود دارد که می توانید از انها استفاده کنید. پیش از هر چیزی نکات مربوط به هر روش را مطالعه کنید و با دقت هر کدام را انجام دهید.

برای خانه های ویلایی که فاضلاب حمام یا اشپزخانه به بیرون یا فاضلاب شهری متصل هستند، حتما خروجی فاضلاب را کنترل کنید.

1. خارج کردن اشیا از درون لوله فاضلاب با دست

ساده ترین و راحت رین روشی که می توانید برای خارج کردن شی افتاده درون لوله استفاده کنید، استفاده از دست می باشد.

برای اینکار تا دیر نشده دستکش به دست کنید و از دست برای خارج کردن جسم گرانبهای خود از درون لوله استفاده نمایید.

سریع ترین راه حل ممکن همین استفاده از دست می باشد. در برخی از موارد شی زمانی درون لوله می افتد که جریان فاضلاب درون لوله ادامه دارد و این می تواند جسم با ارزش شما را از دسترس خارج کند.

اما این هشدار را جدی بگیرید!

از فرو بردن دست درون لوله های باریک خود داری کنید. همچنین از فرو بردن دست تا ارنج نیز خود داری کنید.

2.خارج کردن شی با گیره فاضلابی

استفاده از گیره میله ای انعطاف پذیر برای خارج کردن اشیا از درون لوله فاضلاب نیز مناسب خواهد بود. این گیره های فلزی  که طول ان  125 سانتی متر می باشد که با استفاده از گیره قلابی سر انها می توانید این کار را انجام دهید.

البته این در صورتی است که اشیاء با چشم دیده شوند، اگر دسترسی به گیره فاضلابی ندارید، با استفاده از مفتول یا سیم یک قلاب یا گیره دستی بسازید.

در برخی موارد اشیای قیمتی به قدری درون لوله فاضلاب فرو می روند که با توجه به طول گیره فاضلابی، دسترسی به انها غیر ممکن می شود. در این موارد استفاده از قلاب یا گیره تنها وقت تلف کردن است.

خارج کردن اشیا قیمتی از توالت

3.خارج کردن اشیا با برداشتن توالت فرنگی

اگر شی قیمتی شما درون فاضلاب توالت فرنگی افتاده باشد، می توانید برای دسترسی به اسان تر به زانویی و لوله فاضلاب کاسه توالت فرنگی را بردارید. برای اینکار چسب توالت فرنگی را توسط چاقوی تیز ببرید.

پس از برداشتن توالت فرنگی از روش های قبلی برای در اوردن طلا و انگشتر از درون لوله فاضلاب استفاده کنید.

پس از اینکار حتما کاسه فرنگی را به صورت کاملا اصولی نصب کنید. عایق بندی های لازم را انجام دهید تا از نشتی انها جلوگیری شود.

 

مقالات مرتبط : 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *