یکی بزرگترین چالش هایی که شرکت های لوله بازکنی با ان روبه هستند، گرفتگی های لوله فاضلاب است که بسیاری از مردم با ان اشنایی ندارند.

گرفتگی در لوله های فاضلاب ساختمانی در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی می تواند لقب بگیرد که در هر لحظه و برای هر کدام از ساختمان های مسکونی می تواند رخ دهد. به موجب درک بهتر از این مشکل و علت هایی که باعث ایجاد آن می شود، و همچنین راهکار های موجود برای پیشگیری از آن در ادامه اشاره خواهیم کرد تا شاید کمکی به شما در جهت جلوگیری از رخداد این مشکل کرده باشیم.
همانطور که می دانید، چرک آب های عبوری از بخش های مختلف لوله کشی ساختمان توانایی رسوب گذاری دارند و همین امر به مرور زمان و در صورت بی توجهی استفاده کنندگان، موجب انباشت آن ها شده و کم کم باعث گرفتگی راه فاضلاب عبوری خواهند شد. باید به این نکته نیز توجه کرد که گیر کردن اشیاء خارجی نیز می تواند باعث ایجاد این اختلال درون لوله کشی فاضلاب شود.
به وجود آمدن گرفتگی در لوله های انتقال فاضلاب، می تواند با ایجاد بو های نامطبوع، محیط را به شدت غیر قابل تحمل کرده و ساکنین را رنجیده خاطر کند. به همین امر نیاز به رسیدگی فوری خواهد داشت و باید راهکاری برای حل آن ارائه دهید.

شکل گیری گرفتگی لوله های فاضلاب

نشانه های ایجاد گرفتگی در لوله کشی فاضلاب

همانطور که اشاره کردیم یکی از علائم و نشانه هایی که نشان از مسدود شدن راه فاضلاب ساختمان شما می دهد، ایجاد بوی ناخوشایند در محیط ساختمان می باشد. این بو ناشی انباشت مواد فاضلابی بوده و برای رفع آن باید سریعا با یک شرکت خدمات لوله بازکنی تماس گرفت.
نشانه دیگر گرفتگی فاضلاب بخش های مختلف ساختمان، بالا آمدن فاضلاب و عدم تخلیه چرک آب های حمام، توالت، آشپزخانه و … می باشد، و این مشکل نیز می تواند در صورت بی توجهی باعث فاجعه در منزل شما شود. بهترین کار در صورت نمایان شدن اولین نشانه ها از وجود گرفتگی مانند تخلیه آرام فاضلاب یا بالا آمدن مقطعی بو های نامطبوع با شرکت های خدمات لوله بازکنی برای رفع گرفتگی و بیشتر شدن آن است.

علل تشکیل گرفتگی های لوله فاضلاب

علت گرفتگی لوله های فاضلاب، تفاوت هایی با هم دارد. این تفاوت ها ناشی از نوع لوله استفاده شده و همچنین بخش هایی از ساختمان (حمام، توالت، آشپزخانه، کفشور و …) که شامل لوله کشی فاضلاب می باشند.
لوله های فولادی و سفالی که عمدتا در گذشته از آنها استفاده می شد، به مرور زمان دچار متلاشی شدن و پوسیدگی خواهند شد، و در نهایت منجر به مسدود شدن راه عبور فاضلاب خواهد شد. لوله های پلی اتیلن که بیشترین استفاده و کارایی را در این مورد دارند، دیر تر دچار پوسیدگی می شوند و از این نظر تقریبا استهلاک کمتری نسبت به بقیه لوله ها دارد.
با توجه به گفته های بالا، تنها مشکلی که باعث ایجاد گرفتگی در لوله های پلیمری، رسوب گذاری مواد و گیر کردن اشیاء خارجی درون قسمت های مختلف لوله کشی می باشد.
استفاده بیش از حد فاضلاب هایی مانند حمام، آشپزخانه، توالت و … باعث تجمع موادی مثل مو، رسوبات حاوی چربی های ظروف آشپزخانه و یا گیر افتادن موارد بهداشتی از مهم ترین عوامل مسدود شدن شبکه فاضلاب ساختمانی می باشد.
نکته دیگری که وجود دارد، مربوط به لوله کشی شما دارد که اگر به صورت اصولی انجام نشده باشد، دچار گرفتگی های متعددی خواهد شد و در این صورت شما باید به دنبال اصلاح لوله کشی فاضلاب ساختمانتان باشید.

راه پیشگیری از تشکیل گرفتگی فاضلاب

گرفتن لوله های فاضلاب امری غیر قابل پیش بینی و در هر شرایط زمانی می تواند برای شما مشکل ایجاد کند، اما شاید این سوال برایتان پیش بیاید که آیا راهی برای جلوگیری از این اتفاق پر دردسر وجود دارد یا نه؟
پاسخ این سوال بستگی به این دارد که ساکنین تا چه حد نکات پیشگیرانه از گرفتگی را رعایت کرده و بطور اصولی از این سیستم استفاده می کنند. بهترین راه جلوگیری از گرفتگی های فاضلاب ممانعت از ورود مواد زایدی همانند موهای زائد، مواد بهداشتی و هر جسم خارجی به درون لوله کشی می باشد که با استفاده از محافظ و صافی های ورودی فاضلاب، تا حدودی از گرفتگی پیشگیری خواهید کرد.
مورد بعدی مربوط به استفاده از محلول های استاندارد لوله بازکنی به صورت دوره ای می باشد که از انباشت و رسوب گذاری چرک آب ها جلوگیری خواهد کرد. توجه کنید که این محلول ها ممکن است دارای مواد شیمیایی در ترکیب خود باشند، و این مسئله می تواند سبب آسیب دیدگی سلامت شما و همچنین لوله های فاضلاب خانه باشد. پس در استفاده از این حلال ها دقت داشته باشید و نکات ایمنی را رعایت کنید.

بهترین راه موجود برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

در حال حاضر استفاده از روش های سنتی برای حل بحران گرفتگی لوله های فاضلاب کارایی برای شما نخواهد داشت و این اعمال ممکن است باعث بیشتر شدن مشکل شما شود. برای رسیدگی به هر گونه گرفتگی درفاضلاب ساختمان بهترین راه، تماس با یک شرکت خدمات لوله بازکنی معتبر می باشد.
این شرکت ها با در اختیار داشتن افراد مجرب و وارده کار و همچنین ابزار نوین لوله بازکنی، با اصولی ترین روش ها خدمات مربوط به گرفتگی لوله فاضلاب ساختمانی را برای مشتریان خود انجام می دهند. این عمل شما باعث رفع تضمینی گرفتگی لوله فاضلاب شما شده و علاوه بر آن اگر مشکلات دیگری هم در شبکه فاضلاب وجود داشته باشد برای شما نمایان خواهد شد.

بهترین راه موجود برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *