شرکت های تخلیه چاه بلادرنگ  پس از پر شدن چاه های فاضلاب توسط مشتریان به محل فراخوانده می شوند اما اولین نکته برای انتخاب یک شرکت برای انجام عملیات تخلیه چاه فاضلاب در نظر گرفتن نوع کاربری چاه و تخصص شرکت مورد نظر می باشد.

رستوران ها از حیاتی ترین مکان های مناطق شهری می باشند و اولین معیار یک رستوران خوب رعایت نکات بهداشتی است تا سلامت مشتریان را تضمین کند. شرکتی که برای انجام عملیات تخلیه چاه فاضلاب رستوران در محل حاضر می شود موظف است چاه را در کمترین زمان ممکن و با رعایت کامل نکات بهداشتی انجام دهد.

بیشترین مشتریان شرکت های خدمات شبانه روزی رستوران ها می باشند چرا که به دلیل رفت و امدهای متعدد مشتریان در طول روز بهترین زمان برای عمل تخلیه نیمه های شب می باشد.

تضمینی که برای انجام تخلیه فاضلاب چاه فوری رستوران ها توسط این شرکت ها به مشتریان داده می شود شامل خالی کردن چاه در عین توجه به نکات ایمنی و بهداشتی است.

رستوران های امروزی به علت تازه تاسیس بودن انها و رعایت استاندارد دفع بهداشتی فاضلاب از سیستم دفع فاضلاب شهری بهره می گیرند، اما رستوران های با قدمت بالاتر به علت نبود سیستم دفع فاضلاب شهری همچنان از چاه فاضلاب برای دفع فاضلاب خود استفاده می کنند.

عوامل پرشدن سریع چاه فاضلاب رستوران ها

ورود انواع فاضلاب تولید شده به درون چاه فاضلاب سبب پر شدن انها خواهد شد. در گذشته میزان استفاده از چاه فاضلاب در رستوران ها بسیار بالا بود، زیرا به دلیل عدم وجود فاضلاب شهری می بایست فاضلاب ان به صورت بهداشتی دفع می شد. 

فاضلاب رستورانها معمولا شامل چربی، روغن و پساب شوینده ها است. ترکیب این موارد با یک دیگر برای محیط زیست کاملا اسیب زا می باشد. در زمینه پر شدن فاضلاب باید ان را به دو دسته فاضلاب جذبی و سپتیک تفسیم بندی کنیم.

چاه های سپتیک به دلیل این که جذبی از فاضلاب را ندارند به سرعت پر خواهند شد. زمان دقیق پر شدن این نوع از چاه ها بستگی به حجم فاضلاب ورودی دارد. بنابراین برای همه رستوران ها نمی شود یک داده دقیق ارائه کرد.

بحث اصلی در مورد چاه های جذبی فاضلاب است که پس از مدتی خاصیت جذبی خود را از دست می دهند. لایه ایجاد شده می تواند حجم چاه را کاهش دهد و زود به زود چاه پر شود. برای کاهش هزینه ها می توانید یک بار خدمات لایروبی چاه را انجام دهید.

تخلیه چاه رستوران ها

مراحل تخلیه فاضلاب چاه رستوران ها

تخلیه چاه فاضلاب رستوران ها امری بسیار متفاوت تر از موارد مشابه در منازل، ادارات و…می باشد زیراکه علاوه بر فاضلاب انسانی،چربی و باقی مانده غذا را نیز شامل می شود.

روغن های سوخته و باقی مانده مواد غذایی امر تخلیه فاضلاب چاه رستوران ها را بسیار سخت تر می کند.این مواد پس از مدتی سرعت چرخش چرخ دنده ها را گرفته و در اکثر موارد عمل تخلیه توسط تیم غیر متخصص به صورت ناقص انجام می شود.

تخلیه فاضلاب چاه رستوران با پمپ مکنده روشی مناسب که جایگزین پمپ ها شده است و چاه فاضلاب رستوران را  به طور کامل تخلیه و درون مخزن تانکر ذخیره می کند.

در گذشته که استفاده از پمپ مکنده برای تخلیه مرسوم نبود نیروهایی ماهر مجبور بودند به صورت پی در پی پمپ تخلیه را بیرون کشیده و درون ان را با دست از چربی  ها پاک کرده تا بتواند چاه فاضلاب رستورانها را به طور کامل تخلیه کنند.

بسیاری از رستور ان ها که به فاضلاب شهری متصل می باشند موظف هستند که قبل از ورود فاضلاب به شبکه شهری از چربی گیر استفاده کنند تا اجتماع چربی و باقی مانده مواد غذایی در شبکه فاضلاب شهری اختلال ایجاد نکند.

روش های تخلیه چاه فاضلاب رستوران ها

روش های مختلفی برای تخلیه فاضلاب چاه های رستوران ها وجود دارد که هر کدام در شرایط مختلف اجرایی می گردد. در ابتدا با یک بررسی مشخص می شود که چگالی فاضلاب در چه حد است و کدام پمپ برای انجام تخلیه مناسب است.

استفاده از تانکر مکنده یک روش رایج جهت انجام ان است. در این روش به سرعت بالا و مزایای دیگری که دارد یک روش رایج و کاربردی در جهت تخلیه می باشد. 

ارسال پمپ به درون چاه فاضلاب یک پروسه سخت و زمان بر است. همچنین نیاز به یک برق فشار قوی نیز می تواند روند تخلیه را درگیر ریزه کاری نماید.

در صورتی که فاضلاب رستوران شما به فاضلاب شهری نیست، تیم خدماتی یاسان اماده عقد قرار داد با مراکز غذایی، فست فود ها و رستورانها برای سرویس دهی به صورت هفتگی و ماهانه می باشد.

مقالات مرتبط :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *