تخلیه چاه یکی از خدمات اصلی در زمینه ی تعمیر و نگهداری چاه های فاضلاب می باشد و هر چاه فاضلابی پس از مدتی قطعا نیاز دارد تا بسته به حجم چاه فاضلاب ان را تخلیه نمایید.

چاه فاضلاب روش سنتی برای دفع فاضلاب در مناطقی است که دسترسی به شبکه فاضلاب ندارند و حتما باید تحت  نظر افراد مجرب و متخصص در زمینه ی حفر چاه فاضلاب از این روش برای دفع فاضلاب استفاده کنید.

عمل خالی کردن چاه یک کار کاملا تخصصی بوده و حتما باید از ابزار مخصوص و پیشرفته استفاده شود. از جمله ابزار های مهم  می توانیم به پمپ مکنده ، پمپ لجن کش و ماشین های قدرتمند اشاره نمود. البته ناگفته نماند که مهارت و تجربه ی فنی کار نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

سوال بسیار مهمی که برای این نوع خدمات بسیار مورد پرسش قرار می گیرد این است که فواید تخلیه چاه چیست؟ و تاثیر ان در حفظ سلامت چاه فاضلاب چقدر است؟

فواید تخلیه چاه

تخلیه فاضلاب به موقع چاه چه فوایدی دارد

چاه فاضلاب به سبب کاربری که متناسب با ان حفر می شود ، همواره با اب و فاضلاب سر و کار دارد.اب یکی از عواملی است که به عنوان نابود کننده ی خاک و ماسه به شمار می رود و حضور طولانی مدت ان درون چاه فاضلاب می تاند خطر افرین شود.

تخلیه چاه تنها راهی است که شما می توانید توسط ان اب و فاضلاب چاه را خالی نمایید تا از بروز صدمات احتمالی جلو گیری نکنید. این عمل فوایدی زیادی دارد که به انها اشاره خواهیم نمود.

اما هر چاهی با توجه به ظرفیت و حجمی مشخصی از فاضلاب را درون خود نگه می دارد و می تواند به نیاز ساختمان پاسخ دهد. پس گذشت مدت زمان خاصی از استفاده چاه های فاضلاب پر خواهند شد و نیاز به تخلیه پیدا خواهید کرد.

تخلیه به موقع فاضلاب مزایای زیر را به همراه خواهد داشت :

  1. افزایش طول عمر چاه فاضلاب : هر چقدر که کمتر فاضلاب درون چاه باقی بماند، دیواره ان کمتر تخریب خواهد شد و عمر مفید و موثر چاه نیز بیشتر می شود.
  2. جلوگیری از ریزش چاه فاضلاب : ریزش چاه فاضلاب به دلیل باقی ماندن بیش از حد فاضلاب درون ان رخ می دهد. از این رو نسبت به خالی نمودن در سریع ترین زمان ممکن اقدام کنید.
  3. جلوگیری از سر ریز شدن چاه : زمانی که حجم چاه فاضلاب به ظرفیت خود برسد، مابقی فاضلاب ورودی به درون چاه فاضلاب از ان لبریز خواهد شد و می تواند بهداشت محیط را به خطر بیندازد.
  4. پیشگیری از وقوع حوادث چاه : حوادث زیادی برای چاه ممکن است رخ بدهد. ریزش دیواره ها و انباری چاه فاضلاب و همچنین نشست درب چاه از جمله خطراتی هستند که متوجه چاه فاضلاب شما خواهند شد.
  5. کاهش هزینه های ساختمان : برز اسیب به چاه می تواند شما را متحمل هزینه های سنگینی بابت تعمیر و یا لایروبی کند. پرداخت هزینه های برای تخلیه ان بسیار بهینه تر است.
  6. پیشگیری از ریزش تخریب ساختمان : برخی از چاه های فاضلاب در اطراف بخش های حیاتی ساختمان همانند ورودی یا ستون ها حفر می شوند. بدیهی است که بروز اسیب به چاه می تواند به بخش های دیواره یا ستون های ساختمان نیز اسیب برسند. هزینه سرامیک کاری از جمله این هزینه های ناشی از تخریب ساختمان است.
  7. رفع بوی بد فاضلاب : ماندن  بیش از حد فاضلاب درون چاه می تواند بوی های بد فاضلاب را تشدید کند. از جمله این موارد می توانیم به رسوب دیواره چاه ها اشاره کنیم که نیاز به لایروبی دارد.

راه مناسب برای خالی کردن فاضلاب چاه چیست؟

 فوایدی که به انها اشاره کردیم تاثیر بالایی تخلیه چاه را در تامین ایمنی و بهداشت ساختمان دارند ، چشم پوشی از این فواید می تواند خطرات جانی و مالی زیادی به همراه داشته باشد.با این وجود و حساس تر شدن این نوع خدمات همه روزه ابزار و تجهیزات جدیدی برای اسان نمودن تخلیه فاضلاب مورد استفاده شرکت های خدماتی قرار می گیرند.

تخلیه با ماشین و پمپ های قدرتمند فوایدی از جمله صرفه جویی در زمان و هزینه ها را در بر دارد که لازمه ی بهرمندی از این فواید ، تماس با شرکت و مراکز معتبر می باشد.

برای دریافت مشاوره و خدمات با کیفیت همواره می توانید با یک شرکت مجاز تماس حاصل نمایید تا بهترین راه ممکن را به شما ارائه دهند.

مقالات مرتبط :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *