آشپزخانه از مهم ترین بخش های هر خانه محسوب شده و از آن به عنوان قلب منازل مسکونی یاد می شود. کاربردی بودن این بخش باعث شده تا در ساخت و پی ریزی های آن توسط پیمانکاران دقت عمل فراوانی را به خرج دهند. سیستم لوله کشی آب و فاضلاب، گاز و برق کشی از مهم ترین اقدامات اولیه ای است که باید در هر آشپزخانه ای برای آن ها برنامه و نقشه راه اندازی اصولی داشته باشیم.

به همین جهت شبکه فاضلاب آشپزخانه یکی از اساسی ترین قسمت های سیتم لوله کشی فاضلاب محسوب می شود و وظیفه انتقال فاضلاب و آب خاکستری را بر عهده دارد که منشا آنها از لوازم و لوله های انتقال فاضلاب موجود در این قسمت از خانه می باشد.

لوله کشی موجود در آشپزخانه به علت استفاده و کاربری های فراوانی که دارد، ممکن است به دلایل مختلف دچار انسداد شده و نیازمند خدمات لوله بازکنی باشد. سه قسمت اصلی فاضلاب آشپزخانه مربوط به سینک ظرفشویی، لباسشویی و کفشور می باشد که دلایل مسدود شدن آنها تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

عوامل ایجاد گرفتگی سینک ظرفشویی آشپزخانه

سینک ظرفشویی از کاربردی ترین لوازم منزل و آشپزخانه ها به حساب می آید که همین عامل باعث ایجاد آسیب و گرفتگی های شدید و جزئی در آن خواهد شد. شستشوی ظروف غذا و انتقال چربی های موجود در آنها یکی از عوامل تاثیر گذار در گرفتگی این قسمت می باشد چرا که چربی به مرور زمان و با رسوب گذاری هایی که دارد باعث تنگ تر شدن مسیر عبور شده و کم کم موجب گرفتگی کامل خواهد شد.

در صورت نبود محافظ در ورودی سینک ظرفشویی ممکن است اشیاء مختلفی به داخل درون لوله آن افتاده و موجب مسدود شدگی شود که دیگر عامل مهم گرفتگی در این قسمت می باشد.

لوله های لباس شویی هم به دلیل شستشوی زیاد لباس های مختلف و ایجاد آب خاکستری فراوان و جرم زدگی آن درون لوله ممکن است که دچار گرفتگی شده و نیازمند اعمال خدماتی به جهت رفع آن باشید.

کفشور دیگر قسمت پرکاربرد در آشپزخانه می باشد که امکان گرفتن لوله های فاضلاب آن به دلیل شستشو هایی که در محیط آشپزخانه صورت می گیرد زیاد است. گرفتگی این بخش بیشتر به جهت افتادن اشیاء ریز و درشت و تجمع زباله های ریز و درشت صورت می پذیرد.

راه های فراوانی برای رفع گرفتگی سینک اشپزخانه وجود دارد اما برای رفع اوصولی و کامل گرفتگی لوله بدون هیچ گونه اسیب حتما باید با شرکت لوله بازکنی تماس حاصل فرمایید.

ممکن است شما بارها با گرفتگی سینک ظرفشویی مواجه شده باشید و راه های متعددی به شما از طریق وب سایت ها که تخصص کافی در زمینه رفع گرفتگی لوله فاضلاب را ندارند به شما ارائه شود.

تیم خدماتی یاسان همواره سعی داشته تا علاوه بر معرفی خدمات خود توسط تولید محتوا در دنیا وب به ارائه مشاوره و تحلیل روش های ارائه شده در وب سایت غیر متخصص در این زمینه و ارائه دلایل مخرب بودن این روش ها بپردازد.

زمانی که مسیر لوله فاضلاب مسدود شده باشد اب درون سینک جمع شده و تخلیه اب درون سینک به کندی انجام خواهد گرفت.

رفع گرفتگی های سینک اشپزخانه با فنر مخصوص

همانطور که می دانید عواملی هم چون عبور چربی و آب خاکستری از درون لوله های سینک ظرفشویی ممکن است آنرا دچار اشکال و گرفتگی های شدید کند. در این مواقع شما نیازمند خدمات لوله بازکنی فوری با دستگاه های پیشرفته خواهید بود تا این مشکل به وجود آمده را رفع کنید.

یکی از تجیزات موثر برای انجام عملیات رفع گرفتگی لوله سینک ظرفشویی استفاده از دستگاه فنر مخصوص می باشد، که بکار گیری از آن از طرف شرکت های معتبر لوله بازکنی امکان پذیر خواهد بود. این دستگاه قادر به رفع گرفتگی در سطوح مختلف لوله بوده و انسداد های جزئی و شدید را از بین خواهد برد.

به طور کلی قبل از اینکه بخواهید برای رفع گرفتگی سینک ظرفشویی اقدام نمایید حتما باید از سختی گرفتگی لوله فاضلاب ان اطلاعات کافی داشته باشید.

ایجاد گرفتگی در شتر گلوگاه یا همان سیفون زیر سینک بسیار بدیهی است و بیشترین احتمال رخ دادن گرفتگی در این قسمت از لوله فاضلاب می باشد.

بهم زدن اب بندی لوله کشی سینک اشپزخانه و بازکردن شتر گلوگاه از اقدامات اشتباه و خود سرانه برای رفع گرفتگی سینک اشپزخانه است که چکه کردن اب از لوله به دلیل برهم زدن اب بندی از اسیب های این روش می باشد.

تلنبه ی دستی وسیله ای که به عنوان لوله بازکن خانگی شناخته می شود و ارزان ترین ابزار مناسب به شمار می رود.

روش های مناسب و ارزان بازکردن انسداد لوله سینک ظرفشویی

رفع گرفتگی سینک ظرفشویی بسیار متفاوت تر از سایر گرفتگی ها نظیر حمام و توالت می باشد و احتمال دارد  صبر شما لبریز شده و دست به هر عملی برای بازکردن گرفتگی سینک اشپزخانه بزنید.

تلنبه ی دستی با پمپ نمودن هوا محتویات درون لوله ظرفشویی را به سمت خارج هدایت می نمایید  و سبب رفع گرفتگی سینک اشپزخانه در مواقع گرفتگی های ضعیف می شود.

در صورتی که از شدت گرفتگی لوله سینک ظرفشویی اطلاعی ندارید کافی است کمی اب جوش درون فاضلاب بریزید و سپس توسط تلنبه ی دستی سعی کنید تا گرفتگی را رفع نمایید.

رفع گرفتگی سینک اشپزخانه

زمانی که استفاده از تلنبه دستی کار ساز نبود چاره ی کار شما فنر است تا علاوه بر رفع گرفتگی سینک اشپزخانه دیواره ی لوله سینک اشپزخانه شما را لایروبی نماید.

استفاده از لوله بازکن های شیمیایی روش دیگر که بسیار برای رفع گرفتگی سینک اشپزخانه پیشنهاد می شوند و طبقه دستور عمل مندرج شده روی ان ها تنها باید مدت زمان معینی درون لوله فاضلاب بماند.

این مدت زمان محدود تعیین شده به علت خاصیت اسیدی و خورندگی بالای محلول های شیمیایی لوله بازکن می باشد که سبب پوسیدگی و خورده شدن انواع لوله فلزی و پلاستیکی می شوند.

رسوب زدایی، لایروبی دیواره لوله فاضلاب و جلوگیری از خسارت مالی ناشی از تعویض لوله پوسیده از مزایای سپردن رفع گرفتگی سینک اشپزخانه به افراد متخصص و مجرب شرکت لوله بازکنی می باشد.

مقالات مرتبط :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *