تانکر مکنده تخلیه چاه چیست

امروزه استفاده شرکت های تخلیه چاه از تانکرهای مکنده افزایش یافته است و به طور یقین می توانیم بگوییم که تمامی شرکت های خدماتی در تهران و کرج به این نوع تانکر مجهز می باشند.اما سوالی که برای بعضی از  مشتریان ما پیش می اید این است که تانکر مکنده چیست و چه تفاوتی با سایر پمپ ها دارد.

توضیح نحوه کار با مپ مکنده و مقایسه ی ان با سایر روش ها می تواند به تمامی این سوالات پاسخ دهد، البته ناگفته نماند این نوع پمپ کمک فراوانی به تمامی مراکز خدماتی مجاز در کسب رضایت مشتریان کرده است و از اصلی ترین دلایلی بود که سبب رواج ان شد.

پمپ ساکشن اولین پارامتر تشخیص اینکه چه شرکت هایی قادر هستند که با توجه به عناوین تبلیغات خود از جمله خدمات فوری و تضمینی می باشد، چرا که تنها با استفاده از این نوع پمپ عمل تخلیه فوری امکان پذیر است. تضمین تخلیه به طور کامل نیز از ویژگی منحصر به فرد  پمپ مکنده می باشد.

تانکر مکنده تخلیه چاه چیست

مزیت ها و لزوم استفاده از پمپ ساکشن در تخلیه چاه چیست؟

تانکر های مکنده می توانند به سرعت چاه فاضلاب را تخلیه کرده و لازم به انجام مراحل اضافی همچون تهیه برق لازم و ارسال پمپ به درون چاه توسط فنی کاران نداشته و به همین خاطر عمل تخلیه را تسریع می بخشد.وزن بالای پمپ ها سبب میشد تا ارسال ان به درون چاه یک نوع سختی کار محسوب شود.

پمپ ها را همراه با شیلنگ قطور و مستحکم مخصوصی به درون چاه ارسال می کنند و پمپ ها قادرند تا زمانی که فاضلاب درون چاه وجود دارد عمل پمپاژ را انجام دهند.پس از اتمام فاضلاب دیگر توانایی ارسال فاضلاب درون شیلنگ حد فاصل پمپ و مخزن تانکر را ندارند.

زمانی که پمپ ها مایعاتی برای پمپ وجود نباشد، روشن بمانند نیم سوزی  و سوختن پمپ را به همراه خواهد داشت و مهمترین دلیلی است که باید پس از اتمام مایعات باید انها را خاموش نمود.این کار سبب میشد تا فاضلاب درون شیلنگ تخلیه به درون چاه باز گردد و حجم ان بستگی به متراژ حد فاصل مخزن تانکر و پمپ دارد.

تهیه برق برای روشن کردن پمپ ها نیز در برخی از ساختمان ها نیز بسیار مشکل  بود و تعبیه ی پمپ روی تانکرهای مکنده سبب شد تا این مشکل نیز به طور کامل حل شود تا پمپ با قدرت و نیروی بالای موتور تانکر عمل مکش را انجام دهد.

نکته ای که حتما باید در اخر به ان اشاره کنیم این است که هر کدام از این پمپ ها مزیت و کاربرد خاص خود را دارند و حتما باید قبل از فنی کاران چاه بازکنی با تجربه و مهارت خود نوع پمپ مناسب نیاز را تشخیص دهند تا عمل تخلیه با بالاترین کیفیت و بازدهی انجام شود.

نحوه کارکرد پمپ مکنده بر روی تانکر

پس از اینکه درب چاه فاضلاب باز شد، تنها لازم است که شیلنگ مخصوص تانکر به درون چاه ارسال شود. پمپ مکنده بر روی تانکر متصل می شود و با نیروی موتور خاور یا تریلی کار می کند. سپس با یک کلید مخصوص پمپ شروع به کار خواهد کرد.

پمپ با نیروی مکش خود تمامی فاضلاب را به درون خود جذب خواهد کرد. پمپ تا زمانی که شلنگ ان فاضلاب را درخود دارد به درون تانکر منتقل خواهد نمود.

مطالب مرتبط :

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *